Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.SZTUKATORIUM.PL
- Postanowienia Ogólne
- Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Zawarcia umowy sprzedaży
- Płatność, dostawa, odbiór
- Dane osobowe
- Reklamacje
- Odstąpienia od umowy
- Informacje dodatkowe
- Postanowienia ogólne:
- Niniejszy regulamin („Regulamin") reguluje warunki:
- zawierania za pośrednictwem sklepu internetowego działającego
pod adresem www.sztukatorium.pl umów sprzedaży i określa zasady
wykonywania tych umów.
- dostarczania treści marketingowych dot. Sklepu internetowego
za pomocą tzw. newslettera.
- świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Sklep internetowy („E-sklep") prowadzony jest za pomocą domeny
www.sztukatorium.pl. Przedmiotem działalności E-sklepu jest sprzedaż towarów
dostępnych na stronach sklepu internetowego.
- Podmiotem prowadzącym sklep internetowy, Usługodawcą oraz
Sprzedawcą produktów w nim umieszczonych jest Abakus spółka cywilna
Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński 04-391 Warszawa ul. Dwernickiego 22
lok. 63 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP: 5212912955,
REGON 013184270, adres e-mail: abakus@gzyms.eu, numer telefonu: 513-083-833(opłata standardowa według cennika właściwego operatora), Dane
Wspólników Andrzej Sawnor NIP:113-058-54-71, Dariusz Śleszyński
NIP:521-125-65-49
- Korespondencję elektroniczną dotyczącą działalności E-Sklepu
należy wysyłać na adres e-mail sklep@sztukatorium.pl natomiast korespondencję
tradycyjną (pocztową) należy kierować na adres:
Abakus spółka cywilna Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński 04-391
Warszawa ul. Dwernickiego 22 lok. 63
- Klientem E-Sklepu może być – osoba fizyczna, osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która
korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę,
która chce zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Zamówienia realizowane są tylko na terenie Polski.
- Ceny w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich i
zawierają podatek VAT (ceny brutto). Ceny nie zawierają ewentualnych
kosztów wysyłki, które są zależne od wybranego przez klienta sposobu
płatności i dostawy.
- Jeśli nie zostało to wyraźnie wskazane w informacji handlowej,
towary dostępne w E-sklepie są nowe, a podmiotem odpowiedzialnym za ich
ewentualne wady fizyczne i prawne jest Abakus spółka cywilna Andrzej
Sawnor, Dariusz Śleszyński 04-391 Warszawa ul. Dwernickiego 22 lok. 63,
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP: 5212912955,
REGON 013184270, adres e-mail: sklep@sztukatorium.pl, numer telefonu: 513-083-833 (opłata standardowa według cennika właściwego operatora), Dane
Wspólników Andrzej Sawnor NIP:113-058-54-71 Dariusz Śleszyński NIP
521-125-65-49
- W celu złożenia zamówienia koniecznym jest zaakceptowanie
niniejszego regulaminu.
- Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną:
- W ramach prowadzenia E-Sklepu Usługodawca zobowiązuje się do
świadczenia Usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych
w niniejszym Regulaminie.
- Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest
bezpłatne.
- Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na
prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie internetowym zostaje zawarta w
momencie dokonania Rejestracji.
- Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu
rejestracyjnym następujących danych przez Klienta: imię i nazwisko,
adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), adres
e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz Hasło.
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na
udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie
Zamówienia w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie
rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi (dodanie Produktu do
koszyka).
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Newsletter zostaje
zawarta w momencie podania na stronie Sklepu internetowego w zakładce
„Newsletter” adresu poczty elektronicznej oraz kliknięcia pola „Zapisz
się”, bądź w momencie w którym klient zaznaczył stosowne pole
(check-box) w momencie rejestracji, wyrażające zgodę na usługę
Newsletter.
- Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na
prowadzeniu Konta Klienta oraz Newsletter w Sklepie internetowym są
zawierane na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na
udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie
Zamówienia w Sklepie internetowym jest zawierana na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
- Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
- Użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym przez
Usługodawcę w każdej chwili (np. usunięcie konta Użytkownika).
Wypowiedzenie umowy następuje bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych
kosztów i bez wskazania przyczyn:
- Wypowiedzenia umowy można dokonać poprzez przesłanie
odpowiedniego oświadczenia na adres mailowy sklep@sztukatorium.pl lub też
pisemnie na adres Usługodawcy (wskazany na wstępie niniejszego
regulaminu).
- Umowa w takim przypadku wygasa po upływie 7 dni od chwili
otrzymania przez Usługodawcę wypowiedzenia.
- Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną z zachowaniem 7 dniowego terminu wypowiedzenia w
przypadku, gdy Użytkownik dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
- Wypowiedzenie i rozwiązanie umowy nie wiąże się z utratą praw
już nabytych przez Klientów korzystających ze Sklepu internetowego
Sprzedawcy.
- Zawarcie umowy sprzedaży
- Klient ma do wyboru następujące sposoby złożenia zamówienia:
- złożenie zamówienia po wcześniejszej rejestracji w systemie
E-sklepu;
- złożenie zamówienia bez rejestracji tzw. „szybkie zakupy";
- złożenie zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail;
- Klient, który złożył zamówienie po wcześniejszej rejestracji ma
dostęp do dodatkowych opcji dostępnych za pośrednictwem Konta Klienta,
takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie
realizacji jest złożone zamówienie oraz możliwość otrzymywania
informacji o nowościach i promocjach (jeśli zaznaczył opcję „Zapisz na
Newsletter”)
- Rejestracja polega na utworzeniu w systemie sklepu www.sztukatorium.pl
Konta Klienta. W celu dokonania rejestracji Klient powinien wypełnić
formularz rejestracyjny dostępny na stronie E-sklepu. Dane wskazane w
formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe są niezbędne do prawidłowego
zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Po przesłaniu uzupełnionego
formularza rejestracyjnego Klient otrzyma, na wskazany przez siebie
adres e-mail, potwierdzenie rejestracji, po czym możliwe będzie
aktywowanie Konta. Procedura rejestracyjna zostaje zakończona w
momencie otrzymania przez Sklep prawidłowej aktywacji Konta.
- Złożenie zamówienia przez zarejestrowanych Klientów sklepu
www.sztukatorium.pl polega na dodaniu odpowiednich towarów do koszyka
internetowego. W przypadku kiedy wszystkie interesujące nas przedmioty
znajdują się w koszyku, należy złożyć zamówienie, w tym celu
należy postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi przez system
sklepu. Proces składania zamówienia sprowadza się do przejścia przez
cztery następujące po sobie etapy (dodanie produktów do koszyka,
wskazania danych, wyboru formy dostawy i płatności, potwierdzenie
zamówienia). Skuteczne złożenia zamówienia zostaje zakończone w
przypadku naciśnięcia pola „Potwierdzam zamówienie”.
- W przypadku wyboru „szybkich zakupów" (pkt §3.1.b) Regulaminu),
po dokonaniu wyboru produktu należy kliknąć ikonę „dodaj do koszyka" ,
po czym można kontynuować zakupy lub kliknąć ikonę „przejdź do koszyka
" i dokonać zakupu. W celu złożenia zamówienie Użytkownik zostanie
poproszony o uzupełnienie swoich danych kontaktowych, danych do
rachunku bądź faktur oraz danych do wysyłki. W kolejnym kroku
Użytkownik proszony jest o wybór sposobu dostawy i metody płatności. Po
potwierdzeniu złożenia zamówienia wyświetlane jest podsumowanie danych
o zamówieniu. Złożenie zamówienia następuje w momencie kliknięcia w
przycisk „Potwierdzam zamówienie”.
- W celu złożenia Zamówienia poprzez przesłanie wiadomości e-mail
należy wysłać wiadomość e-mail na adres sklep@sztukatorium.pl. Treść
wiadomości powinna określać istotne postanowienia umowy, tj. przedmiot
umowy, cena, ilość.
- W treści wiadomości e-mail Klient jest zobowiązany do podania
danych niezbędnych do prawidłowej realizacji wysyłki towaru(imię,
nazwisko, adres dostawy, numer telefonu),. Dodatkowo klient jest
zobowiązany do określenie sposobu realizacji płatności.
- W trakcie składania zamówień o których mowa w pkt. 3.1
niniejszego regulaminu Klient zobowiązany jest do podania danych
odpowiadających prawdzie.
- Po otrzymaniu przez system E-sklepu zamówienia, każdorazowo
wysyłana będzie na adres e-mail podany przez Klienta automatyczna
wiadomość potwierdzającą otrzymanie zamówienia pt „Twoje zamówienie”.
- Sprzedawca w przypadku przystąpienia do realizacji zamówienia
potwierdza przyjęcie zamówienia osobną wiadomością mailową zatytułowaną
„Zamówienie przyjęte do realizacji”
- Oferta złożona przez klienta a niepotwierdzona przez
Sprzedawcę w terminie 48 godzin przestaje przestaję go wiązać.
- Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w chwili otrzymania
przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy, potwierdzającej przystąpienie
do realizacji zamówienia (wiadomość o której mowa w pkt. 3.10
niniejszego regulaminu)
- Klient może anulować złożone zamówienie lub je zmodyfikować, w
tym celu należy:
- skontaktować się z Sprzedawcą telefonicznie;
- skontaktować się z Sprzedawcą drogą mailową;
- Zamówienia są obsługiwane przez dział obsługi Klienta E-sklepu
w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy, w godzinach10.00-17.00, w soboty w godzinach
10.00-14.00.
- Zamówienie, którego otrzymanie zostało potwierdzone przez
system E-sklepu (§3.8 Regulaminu) stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 §
1 Kodeksu cywilnego i stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży
pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Do zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem
zamówienia dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta informacji o
przyjęciu zamówienia do realizacji dokonanym zgodnie z § 3.10
Regulaminu.
- Informacje handlowe zamieszczone w E-sklepie nie stanowią
oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz są
zaproszeniem do składania ofert, nawet jeśli informacja ta zawiera
jednostkową cenę towaru.
- W związku z faktem, iż wszelkie dokumenty przesyłane do Klienta
podczas realizacji Zamówienia zapisywane są w formacie PDF, Kupujący w
celu dokonania Zakupów w Sklepie Sprzedawcy powinien posiadać komputer
z dostępem do internetu oraz program umożliwiający przeglądanie plików
zapisanych w formacie PDF.
- Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie w formie elektronicznej
(plik PDF): potwierdzenia złożenia Zamówienia, niniejszego
Regulaminu,wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz faktur VAT
- Płatność, dostawa, odbiór
- Płatność
- Z tytułu wykonania umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest
zapłacić wskazaną w zamówieniu cenę towarów oraz koszt ich wysyłki.
- Cena poszczególnych towarów prezentowana w E-Sklepie jest
ceną brutto wyrażoną w złotych polskich (PLN) obejmującą również
należny podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce. Podane ceny
nie zawierają jednak kosztów ewentualnej przesyłki, która to zostanie
wskazana w trakcie składania zamówienia.
- Płatność następuje w wybranej przez Klienta formie:
- gotówkowej - płatności za pobraniem
- bezgotówkowej :
- płatność przelewem na rachunek sklepu 35 1050 1025 1000 0090 6092 0973
- płatność za pośrednictwem agenta rozliczeniowego jakim jest PayU S.A.
z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińska 90, wpisana
do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznaniu -
Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP:
779-23-08-495, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 złotych w
całości opłaconym.
- Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku Sprzedawcy
prowadzonego w systemie agenta rozliczeniowego.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić
w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Klienta
Zamówienia.
- Wysyłka towarów
- Zamówienia złożone przez klientów E-sklepu kompletowane są
przez Sprzedawcę w ciągu 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy zgodnie
z §3 ust 8 Regulaminu. Na czas realizacji składa się czas niezbędny do
skompletowania przedmiotu zamówienia.
- Wysyłka zamówionych towarów odbywa się wyłącznie na adresy
znajdujące się na terytorium Polski.
- W przypadku braku odmiennej umowy Sprzedawca zobowiązuje się
do wykonania przedmiotu umowy, w terminie nie dłuższym niż
trzydzieści dni po złożeniu przez kupującego oświadczenia woli o chęci
zawarcia umowy (pkt. 3.7 niniejszego regulaminu).
- Czas dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy/odbioru
towaru wybranego przez Klienta i nie powinien przekroczyć 7 dni
roboczych.
- Sprzedawca powierza dostarczenie towarów podmiotom trzecim
prowadzącym w tym zakresie działalność gospodarczą w zależności od
wyboru Klienta wskazanego w zamówieniu może to być:
- UPS Polska Sp.z.o.o. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby:
ul. Prądzyńskiego 1/3 01-222 Warszawa) numer w Rejestrze
Przedsiębiorców KRS 0000036680;
- Poczta Polska SA z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul.
Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa) numer w Rejestrze Przedsiębiorców KRS
0000334972
- DPD Polska Sp. z.o.o z siedzibą w Warszawie (adres siedziby:
ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa) numer w Rejestrze Przedsiębiorców
0000028368
- Siódemka S.A z siedzibą w Warszawie(adres siedziby. ul.
Matuszewska 14, 03-876 Warszawa) numer w Rejestrze Przedsiębiorców KRS
0000384905
- Odbiór towarów
- Sprzedawca informuje, że klientom przysługuje prawo do
sprawdzenia stanu przesyłki po jej dostarczeniu na miejsce wskazane w
zamówieniu. Sprawdzenia stanu przesyłki przysługuje przed jej odbiorem
od przewoźnika.
- W przypadku kiedy, przed wydaniem przesyłki okaże się, że
uległa ona uszkodzeniu bądź doznała ubytku to przewoźnik ma obowiązek
sam niezwłocznie ustalić protokolarnie stan przesyłki oraz
okoliczności powstania szkody. Jednak w większości przypadków
Przewoźnik wykonuje te czynności na żądanie uprawnionej do odbioru
osoby.
- Sprzedawca informuje, że jeżeli po wydaniu przesyłki
uprawniona do odbioru osoba zauważy ubytek lub uszkodzenie niedające
się z zauważyć z zewnątrz, to przysługuje jej prawo, niezwłocznie po
ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od odbioru
przesyłki, żądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki..
- W przypadku jakichkolwiek problemów bądź wątpliwości prosimy
o kontakt ze Sprzedawcą pod numerami telefonów wskazanymi na stronie
internetowej Sprzedawcy.
- Dane osobowe
- Wypełnienie danych w Formularzu Zamówienia jest równoznaczne z
wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego przez
Sprzedawcę oraz podmiot uprawniony przez Sprzedawcę do zarządzania
zawartością strony internetowej, której Sklep Internetowy stanowi
integralną cześć, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1497 z późn.
zm). Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane w celu realizacji
złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia
sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane
osobom nie uprawnionym.
- Administratorem danych osobowych jest Abakus spółka cywilna
Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński z siedzibą w Warszawie 00-716 przy
ulicy Bartyckiej 26 paw. 16a st.936, wpisana do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra
Gospodarki NIP: 5212912955, REGON 013184270, adres e-mail:
abakus@gzyms.pl, numer telefonu: 22 891 12 90 (opłata standardowa
według cennika właściwego operatora)
- Dane osobowe Zamawiającego chronione są przez Sprzedawcę
zgodnie z przepisami wyżej powołanej Ustawy o ochronie danych
osobowych, i nie będą przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym
osobom lub instytucjom, które nie będą do tego uprawnione. Dane osobowe
Zmawiającego zostaną udostępnione w celu wywiązania się z umowy
sprzedaży Produktów objętych niniejszym Regulaminem.
- Dostęp do danych osobowych posiada jedynie administrator
danych, którym jest Sprzedawca.
- Zamawiający, który wypełnił formularz zamówienia ma możliwość
dostępu do dotyczących go danych osobowych w celu ich weryfikacji,
modyfikacji lub wystąpienia o ich usunięcie z bazy danych osobowych,
zawiadamiając o tym administratora danych pisemnie na adres Abakus
spółka cywilna Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński 00-716 Warszawa ul.
Bartyckiej 26 paw. 16a st.936 bądź też mailowo na adres abakus@gzyms.eu.
- Reklamacje
- Reklamacje dotyczące zakupionego towaru:
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta na zasadach określonych w
ustawie kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93
ze zm.) oraz w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Gdy zakupiony przez Klienta towar jest niezgodny z umową lub
posiada wady należy o tym fakcie zawiadomić Sprzedawcę oraz w razie
potrzeby dostarczyć reklamowany towar do Sprzedawcy na adres:
- Abakus spółka cywilna Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński
04-391 Warszawa ul. Dwernickiego 22 lok. 63
- Zaleca się złożenie reklamacji pisemnie lub za pomocą
wiadomości e-mail na adres sklep@sztukatorium.pl, W celu przyspieszenia i
ułatwienia procesu rozpatrzenia reklamacji zaleca się przesłanie wraz z
reklamacją wszelkich dodatkowych informacji, takich jak takich jak
numer zamówienia, data sprzedaży etc.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później
jednak niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysłana na podany
przez Klienta adres lub w inny wskazany przez Klienta sposób.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych
reklamacją i gwarancją uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać
zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja na
sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza
uprawnień Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy w zakresie
określonym ustawą kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr
16, poz. 93 ze zm.)
- W celu ułatwienia procedury reklamacji towaru Konsument może
skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnianego przez Sprzedawcę.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną
poprzez Sklep internetowy:
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną
za pośrednictwem Sklepu internetowego należy składać na adres mailowy
sklep@sztukatorium.pl, bądź listownie na adres sklepu:
Abakus spółka cywilna Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński 04-391
Warszawa ul. Dwernickiego 22 lok. 63
- W celu ułatwienia i przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji
zaleca się podanie w wiadomości określonej w pkt. 1 takich informacji
jak adres e-mail, datę i rodzaj wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
kontaktowe.
- Rozpatrzenie reklamacji związanej ze świadczeniem usług drogą
elektroniczną następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
(czternastu) dni roboczych.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail
Klienta lub w inny podany przez Klienta sposób.
- Odstąpienie od umowy
- Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1]
kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz.
93 ze zm.), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14
(czternastu) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na
następujący adres:
Abakus spółka cywilna Andrzej Sawnor, Dariusz Śleszyński 04-391
Warszawa ul. Dwernickiego 22 lok. 63
lub
mailowo na adres: sklep@sztukatorium.pl
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od
Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną,
liczy się od dnia wydania Produktu w przypadku Umowy sprzedaży, a gdy
umowa dotyczy świadczenia Usługi drogą elektroniczną - od dnia jej
zawarcia.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o
odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi wiadomością mailową
potwierdzenie otrzymania ww. oświadczenia.
- W razie odstąpienia od umowy - Umowa sprzedaży lub umowa o
świadczenie Usługi drogą elektroniczną jest uważana za niezawartą. To,
co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że
zmiana była konieczna do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy, bądź też ma zastosowanie §7.7. Regulaminu. Zwrot powinien
nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni.
- Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do
Sprzedawcy.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 (trzydziestu)
dni, i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii,
usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi
lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy.
- Najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy Sprzedawca przekazuje
Konsumentowi na trwałym nośniku pouczenie o odstąpieniu od umowy.
- Informacje dodatkowe
- Aby uniknąć ewentualnych rozbieżności czy też błędów zaleca się
aby urządzenia za pomocą którego klient korzysta ze sklepu www.sztukatorium.pl
spełniało co najmniej następujące wymagania techniczne które są
niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje
się Usługodawca:
8.1.1. Komputer lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.
8.1.2. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox 8.0 , Internet Explorer 6.0 , Chrome 32.0 bądź wersje wyższe.
8.1.3. Aktywne wtyczki - JAVA, FLASH
8.1.4. Rozdzielczość monitora 1280 x 800, kolory 24 lub 32 bit
8.1.5. Posiadanie przez użytkownika konta e-mail.
8.2. Informacja dla klienta sklepu www.sztukatorium.pl, w jaki sposób może sprawdzić czy złożone zamówienie nie zawiera błędów, a zarazem jak je można skorygować:
8.2.1. Podczas składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Potwierdzam zamówienie”.Klient ma możliwość zmiany wprowadzonych danych (np. rodzaj/ilość towarów/sposób dostawy). W przypadku, niezgodności należy się kierować wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej Sklepu internetowego www.sztukatorium.pl i kolejnych jego podstronach. Poprawki wprowadzamy za każdym razem przez anulowanie pierwotnego zamówienia i złożenie kolejnego odpowiadającego Klientowi. W przypadku jakichkolwiek problemów czy też trudności prosimy o kontakt - mailowy sklep@sztukatorium.pl
8.2.2. Zgodnie z niniejszym regulaminem po złożeniu zamówienia na podany w zamówieniu adres e-mail zostanie wysłana automatyczna wiadomość e-mail potwierdzająca otrzymanie zamówienia. Treść wiadomości określać również będzie wszelkie niezbędne informacje o zamówieniu (wiadomość email zatytułowana „Twoje zamówienie”. W przypadku błędu Klienta co do wprowadzonych danych (np. ilość zamawianego towaru, błędne naliczenie Zamówienia przez system), Klient ma prawo do zmiany zamówienia. Prawo to przysługuje w ciągu 6 godzin od otrzymania wiadomości o której mowa powyżej. W tym celu zaleca się wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@sztukatorium.pl z żądaniem zmiany lub zgłosić chęć zmiany telefonicznie kontaktując się pod numerem telefonu 22 891 12 90 (opłata standardowa wg cennika operatora. Po dokonaniu korekty zamówienia Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail na podany w zamówieniu adres, w którym znajdować się będzie potwierdzenie przyjęcia poprawionego Zamówienia.
8.3. Zasady i sposoby utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:
8.3.1. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje:
8.3.1.1. Poprzez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy.
8.3.1.2. Poprzez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z odbiorem lub przesyłką towaru specyfikacji zamówienia oraz dowodu zakupu.
8.3.2. Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy oraz przekazywana Klientom na każde ich żądanie.
8.4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu cywilnego, Ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
8.5. Zmiany w regulaminie:
8.5.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu, o czym Klient zostanie powiadomiony najpóźniej z 14 dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. Informacja o zmianach zostanie również wyrażona w wyraźny sposób poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz przesłana na adres e-mail zarejestrowanego klienta. Ponadto Klient zostanie każdorazowo poproszony o akceptację nowego regulaminu przed złożeniem Zamówienia.
8.5.2. Zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 kodeksu cywilnego (tzn. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach), a Klient nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym w terminie 30 dni.
8.5.3. Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów korzystających ze Sklepu internetowego przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone i/lub realizowane zamówienia. W takim przypadku zamówienia te będą realizowane na zasadach określonych w poprzednim regulaminie.
8.6. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z polskim prawem i w języku polskim.
8.7. Klient będący Konsumentem w przypadku sporu ze Sprzedawcą ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może m.in.:
a) zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
b) zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
c) uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d) złożyć skargę poprzez formularz dostępny pod adresem internetowym https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL. Jest to unijna platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami. Platforma ta działa we wszystkich językach Unii Europejskiej i mogą Państwo z niej skorzystać po wykorzystaniu procedury reklamacyjnej u Sprzedawcy
8.8. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy
lub telefoniczny pod numerem telefonu 513-083-833 (opłata standardowa wg cennika operatora)